Inna przeszłość...

Jakiś czas temu sięgnęłam po książkę Anny Sakowicz "Na dnie duszy". Twórczość autorki była mi znana dość pobieżnie, lecz
z tego, co zapamiętałam, była to przyjemna literatura z wątkami romantycznymi, ale i dotykająca poważnych dylematów życiowych (np. "Już nie uciekam"). 

Kiedy przeczytałam opis "Na dnie duszy", zainteresowałam się, zaciekawiła mnie historia trzech pokoleń kobiet, każdej w innych czasach. Napisane było, że Rozalia, Donata i Inga mają swoje przeżycia, swoje wspomnienia i również swoje interpretacje tych wydarzeń. Zabrzmiało intrygująco.

To, co jednak znalazłam, przeszło moje oczekiwania, in plus oczywiście. Nie jest to zwyczajna historyjka o miłości, gdzie każda bohaterka ma inną sukienkę (bo żyje w innych czasach), a poza tym znajduje ukochanego i rodzi dzieci. To bardzo głęboka opowieść, mocno osadzona w konkretnych realiach, idealnie ukazująca psychikę każdej z bohaterek, jej przeżycia, jej oczekiwania i to, jak bardzo nasze wspomnienia niekiedy różnią się od tego, co było naprawdę. 
Czasem nie zdajemy sobie sprawy, że ten, kto był przed nami, miał ogromny wpływ na to, kim jesteśmy, jakie podejmujemy decyzje.

Zachęcam gorąco do przeczytania tej powieści, jeśli ktoś jej jeszcze nie miał w ręku, bo warto. Warto razem z Rozalią pokonywać trudy czasów powojennych, a z Donatą próbować uporać się z wpływem apodyktycznej matki. Warto z Ingą szukać rozwiązań zagadek z przeszłości na podstawie wskazówek z babcinego pamiętnika. Zaskakujące zwroty akcji gwarantowane.

Komentarze

  1. Jestem bardzo ciekawa tej książki 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę zachęcam, wiele zaskakujących momentów

      Usuń
  2. Bardzo lubię twórczość tej autorki. Na pewno przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasy powojenne, to nie jest mój ulubiony temat, ale mimo wszystko jestem zaintrygowana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. słusznie :), a czasy powojenne to tylko część książki :)

      Usuń
  4. Znam serie tej autorki "Złodziejka marzeń " 3 cz. Z chęcią tę lub inną książkę jej przeczytam :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Gdzie skarb twój?

Recenzja premierowa

Walentynkowa miłość